fredag 18 augusti 2017

Ro-givande!

 I onsdagskväll då Stefan kom hem, hade jag redan maát kräft-ma-burarna. Så han packade bara in kräftfiskeburarna i bilen, sen begav vi oss ut på sjön.
 Stafan ro, och jag sätter ihop burarna, sen lägger jag i dem i sjön.
 Vindstilla, och sjön låg spegelblank. Det var så vackert.
I går begav vi oss ut kl 05,00. Som vanligt ro Stefan, jag plockar upp burarna, tömmer kräftorna i lådan eller i sjön, därefter plockar jag ihop fiskegrejorna.
Vi har ett bra samarbete, både i båten och när vi kommit hem. Då jag fixar frukosten, tvättar Stefan kräftorna. Vattnet i grytorna kokar lagom upp då vi har ätit frukosten. Stefan dö-kokar alltid en och en innan han lägger i kräftorna i den stora grytan. När alla kräftorna låg i och kokade, så körde Stefan till jobbet. Vi har bra team arbete.
Vi hade samma prosidur ikväll, som vi hade i onsdags kväll. Spännande att se om fisket blivit bättre, fortsättning följer.
Jag var annars orolig att jag inte skulle kunna följa med ut på sjön i kväll.
Huvudvärken har varit värre än vanligt. Vad jag är trött på denna djävulska huvudvärk. 
Elsa sympatiserar med mig, hon vägrade gå morgonpromenaden, vi la oss på soffan i uterummet, där låg vi från 10.00-15.00. 
Tung i huvudet, halvt groggy, så var jag med på sjön. Och vi/jag har haft en lugn fredagskväll. Nu laddar jag inför morgondagen.
Natti-natti 😴😴

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar