söndag 15 oktober 2017

Vår vackra natur!

Idag då Elsa och jag tog oss en promenad, fick kameran följa med. Det är så vackert ute i naturen nu.
 Här går vi på vår byaväg. Man kan se vår laugård skymta emellan träden.
 Infarten till vår trädgård.
 Här syns "hundgården" och lite av carporten. När vi flyttade hit så hade vi en jakthund, en tax, han var det mesta i hundgården. Vår förra hund, en tax det också, hon trivdes inte alls i hundgården, så då rev Stefan hundgården, men hålet in till kojan finns kvar. Grannens katt brukar vara där.
Igår var vi bjudna till Stefans mamma på middag. Annars så har vi haft en lugn helg, vilket jag verkligen behövde. Idag är Stefan ute i skogen och sprutar plantor, jag funderar skarpt på att sätta på en film.
Anne-Louice Lisa Karlssons foto.
Jag har köpt hem ostlöpe och cognace. Hade tänkt att göra hemost idag. Men bestämde mig för att inte göra det idag, och det var ett klokt beslut.
Ont i huvuder och magen, kass i magen, mår illa, och är yr. Vad jag är trött på detta.

2 kommentarer:

  1. Har du konjak i osten? Låter spännande. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både i osten, och så gnider jag in osten med konjaken flera gånger, för att förhinbdra mögelangrepp och för smakens skull.

      Radera