fredag 2 mars 2018

Relationsakuten!

Stefan har varit sjuk denna veckan. Så det har blivit att vi suttit och tittat på God morgon-programen.
Idag på 4:an pratade de om Kriser i relationer.
Jag kan säga att jag är lyckligt lottad. För jag har en man som aldrig ifrågasatt vad jag har gjort under dagen. Jag gör vad jag kan och orkar.
Jag stiger upp varje morgon klä på mig, tvätta håret och sminkar mig. Det gör jag även om jag är inlagt på lasarettet. Jag vill inte se sjuk ut.
Hur sjuk och dålig jag än är så vill jag inte se sjuk ut. Kanske därför som det finns personer som misstro mig.

Det är nog i många relationer som man behöver se över så det inte blir någon kris vid sjukdomar.
Man ska vårda varandra ömt,  vara rädda om varandra, och inte ta varandra för givet.

Kram på er!

4 kommentarer:

  1. Att ta en annan människa för givet är mycket egoistiskt. Visst känner man sig lite piggare ifall man försöker fixa till håret bl.a. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det är det så. Faktiskt så är det inte många som vet hur sjuk jag är.

      Radera
  2. Man får försöka hålla sig på benen. Det känns bättre så. Fast jag måste erkänna att jag är bra trött på snö och kyla vid det här laget. Allt blir så mycket enklare om sommaren.

    SvaraRadera
  3. Det finns de personer som är friska men ser ändå sjuka ut på grund av att de inte tar hand om sitt yttre t.ex. håret och ansiktet.
    Man behöver inte se krigsmålad ut, nej bara lite lätt levande (nypa sig i kinden som de gjorde förr) fixa håret m.m. Det är för sitt egna välbefinnande jag gör det, men idag ser jag inte så välbefinnad ut,
    Mössan nerdragen över öronen , ett öra får huggvärk med jämna mellanrum
    kanske läkare i morgon, fast jag kurerar mig på mitt lilla vis.
    Så jag håller mig inne idag.
    Våran relation är toppen, han gör som jag säger, hehehe . . . .
    Trevlig söndag/ Eva

    SvaraRadera