onsdag 14 mars 2018

Så trist!

I julklapp fick jag och mina syskon varsin orkidé utav pappa och Lehna.
Det var en fin orkidé med vita blommor på fyra stänglar.
Både jag och min syster kände att våra luktade bekämpningsmedel, och på hennes fanns det även spinn. Våra tappade ganska så snabbt de små knopparna.
Allt eftersom dagarna gick så blev våra mindre fina, och bladen började skrumpna.
 Vår brors orkidé är fortfarande fin, medans våra är halvdöda.
Anne-Louice Lisa Karlssons foto.
Jag hade först inte tänkt att säga något till pappa, för jag tyckte att det var lite retfullt, men jag tänkte ringa blomsteraffären.
Då jag nämnde detta för honom, så ville han prata med blomsteraffären. Men där fick han inget gehör.
Så igår ringde jag dit, men fy vad jag blev besviken. Ägaren sa att hon själv väljer ut blommorna och det var inget fel på dem, och hon använder minsann inget bekämpningsmedel.
Jag var nära att lägga luren i örat på henne. Hon svamlade om allt möjligt emellan himmel och jord. Jag skiter väl i om hon haft kunder som klagat på rosenbuskar ett år efter inköpet. Hon sa hur hon sköter sina orkideér. Har jag 35 stycken, varav 30 i blom, så vet jag väl hur jag ska sköta dem.
Tror nog inte att pappa köper blommor där någon mer gång, iallafall inte utav den nuvarande ägaren.

Att köpa orkideér som kostar många hundra kronor, så ska de väl leva i mer är några månader.

4 kommentarer:

  1. Jag har aldrig lyckats med orkidéer, ja knappast några blommor. Men eftersom du brukar ha tur med dem, så lutar det väl åt att din blomma inte varit riktigt frisk från början. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, den var inte alls frisk, det var inte min systers heller. Jättetrist.

      Radera
  2. Tråkigt med orkideén....och ännu tråkigare att bli dåligt bemött av personalen i blomsteraffären.
    Du får njuta av dina andra orkideér.
    Kram!

    SvaraRadera